onsdag 27 juli 2011

rastlösa Alma

Igår när jag kom hem på rast hade vi en rastlös å sällskapssjuk tjej här...Alma va galet sugen på å leka med nån så ja tog upp telefon å börja ringa!! En efter en, antingen inget svar eller så ett "nej vi är på semester" typ...å hon grät efter varje samtal!! Så de blev ingen lek med kompis där inte.... så vi packade ihop oss å åkte till stadsparken en sväng. Ja va bara med en stund innan de va dax å återvända till jobbet igen. Men de gjorde gott för barnen...

Idag däremot fick Alma leka å busa i massor, hon fick åka till sina kusiner Freja å Jonna...hon va såååå lycklig att få bli ompysslad av sina stora kusiner...!! De har badat, spelat fotboll å hoppat studsmatta bl a...så energikrävande för Alma. Så ikväll bad hon om att få lägga sej!!!!!!!!!!!  Så tack till hela fam Lundgren-Lindh för att Alma fått va hos er idag! Så uppskattat från oss alla.
Jag har jobbat idag, korttur...alltså till 16.30! väldans kort dag va!? Men dan har gått väldigt fort, ja har varit den som irrat runt med diverse ärenden typ hela dan eller åtminstone på em. Men de gillar ja...mycket motion i jobbet! :-) hihi
Har ju dessutom varit fint väder, de ä ju på gott å ont iof...skönt å få va ute lite i solen samtidigt som de blir varmt å svettigt när man går! Men som sagt, gött å få röra på sej :-) Duschen efter jobbet va skönare än på länge idag.
Nu är ja ledig i två dar så då ska ja njuta av min familj! Ska försöka hitta på nåt med bara Alma nån av dagarna...känns som vi behöver de! Snart dax å sova tror ja....

Hoppas på å få lite sol imorrn oxå....hoppas hoppas!! Go natt <3

2 kommentarer:

  1. Hej. är "anstalts jobbet " extra över sommarn eller är det ditt "nya" jobb ?! Du gick väl för ett tagsedan tillbaka till trafik lärar jobbet ?
    JAG ska återigen börja inom trafikskolan. Jag blev uppringd och erbjuden jobb på 60 % vilket gjorde mig själa glad, då hinner jag jobba med mina "egna" kunder oxå. Fast jag slipper slita för att få ihop det. Lite fast inkomst är ju inte fel..
    kram

    SvaraRadera
  2. Härligt för dej Maria! De blir ju toppen!!!
    Ja har sommarvik på anstalten men ska va kvar lite i höst på timme....får se hur länge de blir, mitt gamla jobb finns ju kvar när ja känner för de! Skönt å slippa åka så långt till jobbet varje dag känner jag!!
    kram på dej

    SvaraRadera