tisdag 19 juli 2011

växlande väder här asså!!!

Ja idag har de sannerligen varit växland väder här; sol, duggregn, sol, regn, sol, skyfall, åska å ni sol igen....
Tur att vi tog med regnställen från dagis kände jag...tills jag insåg att Jonas inte alls fått med Almas regnställ hem utan något annat barns regnställ!!!!! Ett par storlekar för litet dessutom, inte bra!!!  Men ja ska försöka få tag i rätt på nåt vi, vet bara inte hur än men...

Barnen har varit på ganska bra humör idag, faktiskt större delen av dan å de har busat i massor!! Satt ute på altanen förut å tog massvis med bilder på dom när de skratta å lekte ihop....de värmer ju så i mammahjärtat!!

Va förresten å shoppa lite här i Tidaholm förut! Jag behövde ett par skor till jobbet så de är nu inhandlade...måste ju ha svarta skor å ja hade verkligen inga svart skor som de gick att jobba i, men nu så!!
Sen trilla ja in på Lindex oxå, där va de "tag 2 betala för 1 på alla reagrejer" Så de blev en hel del grejer för en väldigt billig peng :-) Kul att handla till barnen...

Nä nu ska ja få i barnen i badet innan de är dax för dom att sova. Jonas är ute med fotbollen idag å firar deras tränare som fyller 50 imorrn! Så han är väl hemma ganska sent kan ja tro, han kör ju iof men eftersom han är chaffis åt födelsdags"barnet" så...
Ja får hoppas på en bra Allsång på Skansen idag...

2 kommentarer:

  1. Vad roligt det är Linda att se den fina syskonkärleken!! Dom får mig att längta efter ett syskon till Cilas :) jättefina verkligen!! <3 hoppas allt är bra med er! Kram

    SvaraRadera
  2. Heje! Vad duktig du är på att uppdatera din blogg, antar att man får göra det titt som tätt för att den ska vara intressant att besöka. Är ju ganska ny upplevelse för mig detta med bloggande.
    Japp jag tycker att trafiklärare verkar vara ett mycket intressant och givande jobb. Känns som det passar dig bra, du verkar social, lugn och verkar kunna ta folk på rätt sätt.... känner dig inte så bra men har en förmåga att läsa av folk ganska fort :)

    Allsång på skansen är ett underbart program, kul att se att du också tittar på de. Själv blir jag nämligen mobbad av Claes (min sambo) eftersom jag tycker det e så bra.
    Ha det fint med de söta små grynen!

    SvaraRadera