söndag 10 juli 2011

Vilse i jordgubbslandet!!

Igår va hela familjen å plockade jordgubbar i Dimbo, fanns ganska gott om de tycker jag! Alma åt väl mer än va hon plocka iof, men de hör väl till skulle ja tro!? Så när hon ätit sej mätt hade hon ledsnat å ville hon åka hem! Idag ska saften å sylten göras klar, började lite igår nämligen.

Va även en sväng i Jönköping på IKEA, madrass till Almas nya säng va de stora målet men även lite lampor till henne...blev lite annat oxå såklart! Olle fick ett lektält...vilket Olles fick slåss för att få använda eftersom hans syster lägger beslag på ALLT, ALLT, ALLT!!!

När vi kom hem igår eftermiddag rörde vi ur lite leksaker ur Almas gamla rum, alltså vårt nuvarande sovrum..men inte lätt å vet vart man ska göra av allt när hela övervåningen år i ett enda kaos! Grejer överallt å lite till ;-) men de kommer bli bra snart, de vet jag! Så de är bara å stå ut....

Jag är förövrigt väldigt förkyld, ont i halsen å kroppen å galet snuvig. Så efter gårdagens utflykter blev de väldigt tidigt i säng för min del! Heeelt slut! Men efter 11 timmar sömn inatt så är jag inte bättre men lite mindre trött iallafall. Nu ska saften å sylten färdigställas, garderober ska rivas ur vårt gamla sovrum sen ska uppbyggnaden av Almas nya rum påbörjas...bilder kommer snart!! I em vänkas de kalas för lill Frejsan som fyller 1 år om några dagar, ska bli mysigt å få träffa Ida, Edward å Freja!

1 kommentar:

  1. Vilket mysigt lektält :) Härligt att plocka jordgubbar, det har jag faktiskt aldrig gjort. Hoppas du har en fin dag! Kram

    SvaraRadera