fredag 18 februari 2011

Åhh socialt umgänge!! Yes yes yes...

Haft en mysig fm hos fam Bengtsson-Bellio idag, även Birgitta å Nina va där!
Tjejerna (läs; Alma, Maja å Nina) lekte så bra på Majas rum...så vi vuxna kunde sitta å babbla vår skit i köket å fika!! Tack för go fika Erica!!! Underbara kanelbullar....
Å tack Erica, Birgitta för att jag fick några vuxna å babbla av mej med ;-) Emelie och hennes Tobbe va oxå med på ett hörn, men de stackarna fick inte EN ENDA syl i vädret när vi tre babbla på om vårt!! Massa massa dagis prat blev de, eftersom Birgitta å Nina igår hade varit å kikat runt på några olika dagis för att kunna välja till tjejerna framöver!! Så ska personalen va, så ska lokalerna å lekgården vara...bla bla bla
Å detta fick dessa stackars ungdomar lyssna på... puh!!
En sak är säkert å de är att jag är grymt nöjd med de dagis vi har till Alma, de uppfyller alla mina viktigaste krav på hur ett bra dagis ska va. Så glad för de...hoppas hoppas hoppas att Olle oxå får plats där bara, men de såg lovande ut, sa hon som har hand om de, när jag prata med henne häromdan!! Va ganska många barn som är gamla nog å börja skolan i aug, så då blir de ju en del lediga platser!!
Vill verkligen inte behöva flänga runt i hela stan, även om den är liten stad, för å lämna barnen!! Jag har vänner som gör de, å jag tycker så synd om dom för de!!! Man måste ju dra upp barnen ännu tidigare pga av de...stackarna! Borde de inte gå å ordna tycker man...?! Syskonförtur vore nåt tycker jag...

Erica tog oxå en liten kik på Almas jack å skulle byta striparna å göra rent lite, ja gillar inte sånt å hon jobbar ju inom vården så de kändes säkrare ;-) hihi....å de såg sååå fint ut...så att sätta på nåt nytt va nog inte nödvändigt egentligen, men jag har hört att de är bra å låta de sitta så de blev ett nytt för säkerhets skull!!

Nu är vi hemma igen efter en sväng på Vilmas Hus, ICA och Konsum (efter som de jag skulle ha va slut på ICA)
På Vilmas hus hämtade vi en bokstav, M, som Alma fick när hon fyllde år...hon fick ett W, som iof såg ut nästan som ett M nästa men när de gick å beställa hem, så bytte jag gärna!! Så nu ska här fixas lite...

När Jonas kommer från jobbet ska jag å Alma till Videogottis, hon vann nämligen ett presentkort där på ett korsord i lokaltidningen förra veckan..så nu ska hon få välja fritt i butiken för de!!! Lycka!!

Sen blir de träning för mej, skönt ska de bli...å sen väntar de obligatorisk på en fredag!!!

Medan jag å Alma åt lunch sov Olle middag, och gör visserligen än!!
gillar hans stil i vagnen... hihi

1 kommentar:

  1. Hahahaaa härliga Olle!!! Det är VI som ska tacka för MYCKET trevligt sällskap! Härligt när tjejerna leker så bra i hop!!! Erica

    SvaraRadera