måndag 21 februari 2011

Trodde nästan hon hade kvävts i sina spyor.....usch!!!

Hade en lugn kväll framför tvn igår kväll...hörde Alma hosta uppe från sitt rum å tänkte "har hon inte somnat än?!" En timma senare går jag upp för å titta till henne å släck, för jag hoppades ju att hon sov......
Men då möts jag av nåt vidrigt....Ungen å hela sängen är HELT nerspydd (tom massor på väggen), blev livrädd, hon såg helt livlös ut!! Tanken for ju genom skallen att hon kvävts av sina spyor eftersom hon låg på rygg!!! Men när jag kom fram andades hon...puh!! så de va bara väcka henne å släpa in henne i duschen!! Stackars liten.. men varför vakna hon inte, usch!!! Nu kommer jag ju va rädd för minsta lilla hostning!!!!!!!!

Så efter sanering av hennes rum bestämde vi oss för att lägga oss i källarn så killarna skulle få sova lugnt!!
Så väl där nere sov Alma så gott hela natten, å inga mer spyor nu!! hmm va är nu detta?!
Hon kräktes även lördag kväll, en gång, men då trodde vi de va för att hon ätit massa godis, å då mena jag verkligen MASSOR med godis!! För de blev ju inget mer liksom... Eftersom de inte blev nåt mer så va vi ju ännu mer övertygade om att så va fallet...men tydligen inte!! De blev ju en kväll till.....
Å vi som hade Jessica här helsa dan igår, hoppas Alma inte smittat henne alltså...såå retligt ju!
Å L-M, Jacob å John va ju oxå här, en kortis visserligen bara (de ska låna Olles gåstol till Jacob) för å testa den å sen åkte de igen...tur de kanske!?!?
Så nu sitter vi här, sjuka igen!! åhh vill inte...hatar´t...

En sväng till bvc med Olle blir de för 8 mån kontroll....Alma skulle oxå dit, på vägning, men jag får ta en vikt här hemma istället!!! Svärfar får rycka in, som vanligt nu för tiden känns de som, å vakta sjukt barn när de andra friska ska iväg nånstans....

Så dagens planer gick åt skogen, skulle haft ett lite "efterkalas" för de som blev sjuka i sista stund när Alma fyllde år men vi skjuter på de ytterligare.....

Ja ja, får se hur dagen utvecklar sej...å hoppas på de bästa!!!

Nu blir de halsbands pärlande för Alma å sova för Olle tror jag bestämt...men först verkar de bli ett blöjbyte, luktar skumt här ;-)


En blivande sångare här tro?!


2 kommentarer:

  1. Stackarn, hoppas det inte blir nåt mer. Får hålla tummarna att jag klarar mig med och resten av eran familj med. Hörs senare ang färg och så.

    SvaraRadera
  2. Hoppsansa! Så var det med Maja förra helgen, spydde fre o lö kväll men för övrigt pigg o glad! Knepig maginfluensa?? eller??
    Krya på er nu!!! Erica

    SvaraRadera