onsdag 9 februari 2011

Dessa klackskor!!!


Den överlägset mest använda grejen av hennes födelsedgspresenter, bortsett från förstoringsglaset hon fick på dagis!!! De är de första hon frågar efter när hon vaknar, och de vi får strida om att få av när hon ska lägga sej...
Såhär börja dagen:
Alma: -mamma, var ääää mina klackskor?
jag: -ingen aning!!
Alma: -mä säre barn då, vatt kan dom va?!

Alma en min senare: - dom va i hallen mamma, du hade gömt dom där så ingen skulle ta dom för mej!! D va ju bra...


Så va ju inte faller såklart, för hade jag gömt dom för nån så hade de ju varit för henne!!! ;-)
klipp klipp klipp klipp...d ekar i mitt huvud av dettta ljud!! Vart ska detta sluta?! jag som hellst sett att de va ett par fotbollsskor eller nåt åt de hållet hon velat slida runt i... fast iof ä hon ju min lilla prinsessa!!
Nä nu ska vi ta tag i dagen, äta lite frukost, klä oss å sen lämna Alma på dagis. Ska nog försöka mej iväg till familjecentralen å dagens vägmottagning med Olle idag för att få "färsk" status på honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar