måndag 28 februari 2011

Olle 9 mån

Idag blir min älskade lille Olle 9 mån!!!!!!!!!!!!
Shit va tiden går fort asså, lite för fort om ni frågar mej....hinner inte riktigt med ;-)

nyfödd
9 mån

Tog för ett par dagar sen fram lära-gå-vagnen, kände att de va dax å testa eftersom Olle numer bara vill gå...å med trygga händer från mamma eller pappa stapplar han gladerligen fram med gåvagnen, men inte själv....än!!Lite vingligt är de allt emellanåt, men han gillar de ändå...

Efter att gårdagen klarat sej utan toabesök av mej, va de återigen full fart på magen imorse igen....resorb tack!! Så på fm idag blev de ett besök på vårdc för att ta prover, misstänker att jag har typ salmonella eller nåt!!
Men nu när jag måste gå på toa så är magen så lugn å sansad så...så jag väntar väl med de där vidriga provet till kroppen vill helt enkelt!! Är lite dubbla känslor de där nu alltså, vill ju veta så de inte är nåt sånt samtidigt som jag bara vill va frisk!!! De kan ju tydligen ligga i kroppen under lång tid efter förgiftningstillfället, å när jag va i London i dec blev ja ju rejält dålig efter att vi ätit från en "korvvagn"...kan de va de tro?!?!?! Har faktiskt haft lite magkrångel efter de som jag inte brukar ha!!!!!
Jonas har varit hemma idag för att ta hand om Olle, jag har grymt dålig ork asså...Alma vill inte va hemma, hon skulle till farmor å farfar sa hon! Å eftersom de är pensionärer så har de ju ofta tid på dagarna, å uppskattar nog lite full rulle emellanåt ;-) Så där är hon... Hon tycker just nu de är grymt tråkigt å va hemma med oss, men de kanske är för att de varit så mycke sjukdom här de senast å vi verkligen inte orkar göra nåt!!! De gillar ju inte å sitta stilla så mycke i den ålder...
Jag har titta på skidor idag, vilket inte va så värst rolig med svenska ögon sett!! Den där Marit Björgen asså....kan hon inte va lite schyyst mot de andra å inte sno åt sej alla guldmedaljer?! hihihi ..nä all heder åt henne, hon är grymt bra! Känns tungt att hon är just norsk bara ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar