tisdag 15 februari 2011

Min stackars lille Olle...

Kl. 00.15 vaknade jag ett väsande ljud från Olles rum....å jag insåg direkt vad de va!!! Min stackars lille Olle har drabbats av samma skit som jag hade som barn, falsk krupp!!!
Paltade på oss massa kläder å så ut....å de blev bättre...ringde 1177 å de vill att vi skulle komma in till akuten omedelbart, eftersom de va förta gången Olle va sån!! Så in med alla i bilen å iväg (fick ju även ta med Alma) eftersom jag ville ha Jonas med för å ha koll på Olle i baksätet!!!
Kl 1.30 va vi inne, och fick kl 2 träffa en underbar barnläkare, hon sa att han skulle få adrenalin...1.15 o 1.35 å sen skulle vi se hur reaktionen blev av det....mellan de två adrenalin doserna så sov Olle så gott i min famn, med något mindre väsande andning!!! De andra två sov gott ute i bilen som tur va!!! Så kl 3 fick vi åka hem, de gav inget för de...eftersom han svara bra på adrenalinet. De vill ju hellst undvika kortison!!
men nu vet vi ju att de vi gjorde va rätt å att vi även ska göra så nästa gång...å åka in igen om de inte hjälper!!
Så snart ska jag köra iväg Alma till dagis så jag får chansen att sova lite, för de ska ni inte tro att jag gjorde nåt vidare när jag kom hem eftersom Olle sov på mej!!! Fick 20 min ensam när jonas gick upp å tills han åkte å jobba!! Så idag blir de sova och ta hand om min sjuke kille för hela slanten, krya på dej mamma älskling!!! <3

2 kommentarer:

  1. Stackare. Vi hade ju samma med Alina häromveckan, men vi slapp åka in eftersom hon blev bättre. Gick dock till VC dagen efter så nu har vi tabletter hemma om det händer igen.
    Hoppas att du får vila lite idag.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Sänder kramar till er och hoppas att olle blir bra <3

    SvaraRadera