fredag 11 februari 2011

De blev inget långt gymbesök...

Idag har vi varit hos Linda-Marie och Jacob på playdate. Fick god fika och trevligt umgänge!! Tänk vad stora våra barn har blivit...vi planerade t.o.m. för 1 års kalas!!!!

Linda-Marie o Jacob, Linda o Ted, Martina o Olivia, Elise o Alma, Elisabet o Leticia, jag o Olle

Ted


Leticia o Olle

Jacob

Olivia

Alma

Efter lunch åkte jag, mamma och barnen till gymmet!! Olle sov gott i bilen, och vi körde igång... efter lite uppvärmning drog vi igång å lyfta lite...hann börja på tredje maskinen, då de hände.... Alma klängde och klätta på en bänk, mot min vilja!! Å sen ramla hon....vilket resulterade i MASSA blod, ett sprucket ögonbryn och en tur till vårdcentralen!!! De som mådde sämst va jag å mamma, som är sååå blödiga!!!! De värsta för Alma va om hon att hon skulle behöva duscha bort allt blod i håret!! "mamma jag vill inte duscha..." (säger hon gråtandes) (Hon vill aldrig duscha nämligen, men väl inne i duschen är d svårt å få ur henne!!)
Men hon va sååå duktig min tjej, lite ledsen blev hon men skötte sej jättebra!! Blev ett segt besök på vårdc, de kunde inte riktigt bestämma sej om de skulle sy eller tejpa!! de sluta med några tejpbitar...

När vi kom hem ville Alma ha fika...å såklart fick hon de!! Nu skrattar hon och mormor hödlljutt...mesta bajsprat just nu! men skönt att höra att hon är som vanligt... Min älskade lilla Alma <3

2 kommentarer:

  1. Stackars Alma men tur att det gick bra tillslut, kan tänka mig att det är mycket bajsprat, men inte så konstigt ni som har bajskorvar här och var hemma....hon är ju för skön ;=)

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj! Den här åldern alltså, allt händer ju!! Skönt att det gick bra:-)

    SvaraRadera