onsdag 16 februari 2011

Mer sömn inatt = en gladare mamma!!

Tog mej igår em, en promenad i bitande kyla med Olle gott sovande i vagnen. Kände att vi båda var i behov av frisk luft!! Sååå gött samtidigt som de bet på bra i ansiktet...
På kväll va Jonas å tränade fotboll, så jag va själv hemma med barnen...vilket jag är ganska va vid vid de här laget...men när Olle mår som han gör va de nästan lite läskigt, tänk om jag skulle behöva åka in?!?! De slapp jag som tur va, båda barnen somna lite tidigare än vanligt!! Olle i mitt knä, å där satt jag....så fort jag försökte lägga ner honom, gallskrek han...å han skrik just nu gör såååå ont i mej å inte tala om hur ont han får då, de hörs liksom!!! Så som sagt där satt jag med honom sovandes i knät....men lite mysigt va de, jag va ju inte i piggaste laget själv... Så jag såg på "halv åtta hos mej" och "Bygglov" -som alla andra tisdagkvällar iof!! Men helt i lugn å ro :-)
Såg även ett program jag inte sett innan, på 5an...tror de hette typ "den hemlige millionären" ett program om hemlösa... sånna program berör mej verkligen, å man inser hur lyckligt lottad man är, å hur enkelt man kan hamna utanför ett "normalt liv" Som en av tjejerna sa (hon va ung); "Jag har varit missbrukare men tagit mej ur de, men får ju inget jobb pga min bakgrund..." hur ska en sån stackare komma på rätt köl igen?? Tycker hon å många förtjänar en andra chans i livet.....men hur liksom! Förstår ju samtigt hur arbetsgivarna tänker när de väljer en med erfarenhet och utbildning framför en som inte har några meriter!!! Men hon tog tag i livet å började som volontär...tycker de va bra gjort, å hoppas de kan leda nån vart för henne!! Ingen ska behöva va utan ett eget hem och mat för dagen tycker jag!!
Så när Jonas kom hem strax efter kl 22 gick vi å la oss i förhoppning om mer sömn.....
Å ja jag har faktiskt sovit helt okej inatt, vi har visserligen haft Olle hos oss men jag har ändå kunnat sova större delen av natten, till 5.45...så idag är jag en gladare mamma igen!! :-)


Olle han väser vidare...vid minsta lilla ansträngning alltså!! Men go å gla... å jag hoppas han, liksom igår, äter precis som vanligt....de är så skönt om han äter å dricker ordentligt!!!
Å svärfar får komma även idag när Alma ska till dagis!!!
Sen kommer mamma på lunch, vi ska även en sväng till gymmet tänkte vi, så Olle ska få en promenad i frisk luft och vi lite styrketräning!! :-) Får passa på när Alma är på dagis så vi slipper fler olyckor där med henne!!! ;-)
Ikväll ska Jonas med laget till Stadium på skoprovning och lagfotografering så då får mamma ryka in å passa Olle, för jag ska med Alma på gympa ju!!! Eller så gör vi tvärt om, vi får se!!! Så även denna dag är full med grejer att göra....som våra dagar alltid är tycker jag!!! Men jag ska inte klaga, vi är en familj i behov av mycke socialt umgänge!! :-)
Ja på tal om de, så va bjudna till Birgitta, Nina å Lisa på lek å fika efter dagis oxå men Olle är inte kry nog för de...trist, men de får bli en annan gång!!
Ha en bra dag...

1 kommentar: