torsdag 17 februari 2011

Mitt tålamod tog slut för ett bra tag sen nu...

Ja jag känner verkligen vilken dålig mamma jag blir av för lite sömn å dessutom lite småtrötta/griniga barn!!!
Mitt tålamod tog slut för sisådär 100 år sen känns de som... Alma stackaren kommer hem trött från dagis å möts av en ännu tröttare mamma, inget hon gör faller mej i smaken!! De enda jag hade velat va att hon hade satt sej lugnt å stilla i soffan å bara varit heeeelt tyst så jag kunde sova!! Men de är ju inget man kan förvänta sej från en 3 åring, de VET jag ju....men jag bara inte orkar mer just nu!! På samma gång ska ju hellst Olle sova för att jag ska va riktigt nöjd... hmm, jo de kan jag ju bara drömma om!!
När jag väl kämpat mej igenom timmarna tills Jonas kom hem ja då ska ju Alma ALLTID sätta sej på tvären å va grinig!! De är nåt speciellt som händer med henne precis när han kommer hem-förstår inte de!! Å de händer typ alla dar i veckan....nån som har samma problem som jag med sånt??
Puh detta va bara 3 timmar av min dag, å de kändes som 10 minst....
Men nu äntligen har vi satt oss ner för å ta de lite lugnt, Alma ser på film, jag sitter här å Olle sover!! Men just detta hade jag uppskattat hände för 3 timmar sen istället.....
Så.........nog med gnäll från mej!!! Känns redan bättre nu när jag fått skriva av mej detta!! Faast ni tycker väl jag är en riktig snällspik nu, å japp de är jag.....IDAG!
Men jag älskar såklart mina barn lika mycket idag som alla andra dar, den enda jag inte gillar nu är mej själv!! Gillar verkligen inte å behöva va såhär.........men de liksom bara sker!!!

Så för att nu komma till de positiva idag.....Olle har blivit rejääält mycke bättre efter att han fått medicin, tack snälla dr Inger, för de!!! Så skönt att han bara får sova, utan att låta som 10 snarkande karlar dessutom!!! ;-)  Då kanske jag kan få lite go sömn inatt....vore så skönt å få sova en hel natt igen!!! Va några dar sen nu, Olle har ju från första stund skämt bort oss med de!!! Så vi är liksom inte vana vid vaken-nätter...bortsett från några få dagar förstås!!

Jonas är nu iväg å tränar, lite tidigare än vanligt!!!! så nu ska jag kikar runt i några kul bloggar jag följer slaviskt ;-) Om en timma blir de nattning av Alma å sen efter de är de Olles tur....å sen ska jag fixa lite mat tills Jonas kommer hem!! Undrar bar va jag ska hitta på å laga!?!?
Hoppas båda barnen sover gott i sina sängar då när han kommer hem så vi kanske kan få äta på tu man hand i lugn å ro.........
Tänk vad energi man kan få av att få avreagera sej lite verbalt...hihihi

kram från en Linda som nu är go å gla igen!!! ;-)

3 kommentarer:

  1. Det är tillåtet att vara trött o grinig i bland!!! Inte heller så konstigt att du är det efter allt ni verkar få gå igenom!
    Hoppas nu att våra barn kan bli friska så ska jag bjuda dig på lunch en dag! kram!!! Erica

    SvaraRadera
  2. Skönt att du känner dej go och gla igen :) Och får njuta av bra sömn inatt! Skönt att Olle mår bättre också.

    SvaraRadera
  3. Stackars lille Olle! Skönt att han är bättre!
    Du är absolut inte ensam om att tappa tålamodet ibland. Inte lätt att orka vara på topp när man inte sover ordentligt.
    Jasmine blir helt överuppspelt ibland när Ahmed kommer hem. Hon hoppar och far som en studsboll och lyssnar inte på nåt. Blir väl någon konstig reaktion när glädje möter trötthet.
    Vi får ta och ses snart så kan vi gnälla av oss lite.
    Hoppas du får sova gott inatt!
    Kram Jenny.

    SvaraRadera