fredag 25 februari 2011

Nä inget blir som vi planerar idag........

...inte heller nästa grej gick enligt planen!!

Kände hela fm att Olle varit lite gnällig, han ä ju sällan de asså, så jag börja fundera va de va...inte så värst sugen på mat heller, hmm!!

Fick kämpa för å få i honom lunch, vilket typ ALDRIG ske annars med denne matglade grabb! Fick t.o.m. ta Alma till hjälp för å göra de lite roligare...


...å då åt han minsann gladeligen!! Yes, då va de inget fel på aptiten då :-)

Vid 11.30-12 skulle de komma å hämta bordet, men de dröjde....12.30 fick jag sms om att de va påväg. Gött, då hinner vi i tid till skövde tänkte jag...13.45 va de här!! Men tur va väl de att de va sena....

...för precis innan de kom va Olle i vardagsrummet å lekte, Alma tog på sej för å åka till Hugo (trots att jag sa att hon kunde vänta lite), jag läste tidningen...Alma ropar plötsligt på mej att Olle ställer sej upp mot fotöljen igen!! Kul tänkte ja, men han lät inte så nöjd själv så jag gick dit....åhhh värsta kräkan!!! Hela lunchen va uppe igen... NEEEEJ!!
Samtalet till Elin va ett faktum, va bara å ställa in trippen till dom...!!! Förlåt Elin för att vi ringde såååå sent men vill verkligen inte chansa, tänk om de är maginfluensa han har...sannoligheten känns ganska stor med tanke på hur vår vecka sett ut mena jag!!! Å förlår Hugo, som satt i fönstret å bar vänta på att vi skulle komma......<3
Alma blev helt förkrossad av detta besked, hon storgrät i typ en kvart!!! De dög inte med ett löfte om att de skulle bli av snart, när vi alla är friska!! hmm, hon har inte varit kul å ha å göra med sen dess kan jag säga!!

Olle somna igen, 3e gången idag redan, å Alma fick se en film..."Aristocats" blev de, undra om hon kommer gilla den?! Lite lugn å ro blev de iallafall här... ;-) hihi

Så nu väntar vi på att Jonas ska komma hem så vi kan ha lite fredagsmys!! För de kan väl inte gå åt skogen de med....?!?!? återstår å se....

Å ja jag tänker på er, Elin å Ida, som sitter där med era goa ungar å umgås, hade sååå gärna varit med er nu :-/ men men sjukdomar kan man ju inte rå över!! Men i allra sista stund...ä inte de typiskt så säg... grrrr!!

önskar er alla en bra helg / kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar