lördag 19 februari 2011

ULLARED here we come!!!

Kl 6 rullade vi från Tidaholm, Stine å ja!! En dag i Ullared väntade........Mycke babblande på vägen dit, gjorde att resan kändes väldigt kort... Till min stora förskräckelse så vi älg intill vägen vid några tillfällen, en va visserligen inte in-real-life, men ändå, usch!! ;-)
Väl framme blev de lite frukost i bilen, sen satte vi full fart med våra vagnar in mot Gekås, ganska lite folk tycker jag!!
Hygien, barnkläder, dam, leksaker...å där va de ett jäkla filmtema som funderande spatserade rakt emot, åhhh fick ju panik när jag insåg att jag va sååå nära!!! dessutom rakt bakom kameran!! neeeej, vill inte bli filmad ju!! jaja får väl stå ut med att eventuellt dyka upp på tv framöver då :-/
sen blev de lite husgerådskik innan vi begav oss mot kassorna, 11.30 är klockan då!! Men vi ska in ingen de lovar jag....skulle bara ut för lite lunch å ett besök hos optikern!! Blev även en snabbis på Hairstore och MQ outlet i den vevan!
Väl hos optikern hitta jag ganska fort de nya bågarna jag skulle välja mellan, och även de slutgiltiga valet...!! De dyker upp i brevlådan om ett par veckor.... ;.-) spännande!!! Åhh billigt blev de oxå :-) gött!!

En tur in på Gekås igen då.....å då gled vi över de mesta en gång till å handla de sista på listan å faktiskt lite kläder till oss själva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SKO-BOO fick ju givetvis oxå ett besök av oss, där terroriserade vi mest våra män där hemma iof, med massa samtal om våra barns fotmått!!! Så de blev skor till alla barn utom Olle, men han går ju inte än så de får vänta lite....hitta även ett par till mej, Puma såklart, 259 kr!!! galet billigt!!!träningsskor givetvis! ;-) Nu när jag snart kan titulera mej träningsfrek.... ;-) hihi
Fick även en skymt av min svägerska Jessica å hennes vän Frida som kl 16 dök upp...hmm, de stänger då typ...men de är ju vana Gekås besökare så de behöver bara en timma!! (Boråsare, så de har fuskigt nära dit!!=tätt mellan besöken!! men nu bor ju Jessica här borta iof, men hon va på Boråsvisit i helgen!!)

Sen bar de av hemmåt, nä just de Bräckboden hann vi med oxå!! men sen så bar de av hemåt, men mej som chaffis denna gång...så en bil som nyss, då mena jag väldigt nyss, flöget av vägen...men de va några som redan stannat å larmat så vi gled förbi!! Å räddningsfordonen kom en efter en mot olycksplatsen!! Hoppas de gick okej, såg inte kul ut...bilen va bra tilltryckt!!!
Så hemma var jag 18.30 ungefär...packa upp allt å fick de mesta på sin rätta plats!!!!  Alla va glada av vad jag köpte tror jag!! Å jag kände mej verkligen efterlängtad...Olle blev helt tokig när han såg mej <3 Å Alma va mammig för första gången på evigheter typ!! <3 å Jonas.....han blev no oxå glad, nu va vi ju två om att ta hand om barnen!! <3 ;-) hihi

Detta handla jag till hushållet: hygienartiklar, platspåsar, diskgrejer, folie å dyl till köket, knäckebrödburk, diskmedelburk, minipajformar, vedkorg, sittunderlag, spegel till bilen(för å sen barnen), spel, presentpapper, batterier, glödlampor
Till Alma: kläder (linne, klänningar), boll, puzzel, lego, blinkande skor, cykelkorg, pruttkudde, väska
Till Olle: kläder (piké, strumpor, badbyxor, pyamas), badleksaker, nappflaska å pipar, nappar, "skötväska", våtservetter
Till Jonas: strumpor i massor, godis även de i massor, kaffetermos
Till mej: kläder (taights, linnen, klänningar/tunikor, strumpor) skor, vattenflaska, handväska
Har säger glömt nåt men här är de mesta iallafall....

Sen vänta en fantastiskt go middag, rostade rotfrukter, fläskytterfilé å chili bearnaise, å melodifestivalen...med ganska bra startfält enligt mej!! Så blir de fortsatt soffmys....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar